VanChoob

انواع کلبه های چوبی

وجود یک کلبه چوبی دنج در حیاط باغ و یا ویلا همواره مورد توجه افراد است و نمای باغ و ویلا را زیباتر می کند

وجود یک کلبه چوبی دنج در حیاط باغ و یا ویلا همواره مورد توجه افراد است و نمای باغ و ویلا را زیباتر می کند و در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و با سلیقه های گوناگون مطابقت دارد. کلبه ها و آلاچیق های چوبی کاربرد های گوناگونی دارند.

می توان از آنها برای دورهمی های خانوادگی و یا سرو عصرانه یا شب نشینی ها استفاده کرد کلبه های چوبی به دلیل حس آرام بخشی که دارند و با توجه به اینکه در ساخت آنها از مواد طبیعی استفاده شده است بسیار خوشایند هستند.

باغ در همه جای دنیا، همواره نمادی از زندگی رویایی در کنار طبیعت بوده است. امروزه بیشتر افراد تمایل دارند که در حومه ی شهر مکانی دنج داشته باشند تا به اوقات فراغت خود را سپری کنند و استراحت کنند به همین دلیل کلبه های چوبی را انتخاب می کنند.


نقش کلبه های چوبی در محوطه سازی باغ ویلا

یکی از گزینه های مناسب و کاربردی برای دیزاین باغ و محوطه سازی، ساخت کلبه های چوبی است با توجه به تنوع بالایی که کلبه های چوبی دارند می توانند جایگزین خوبی برای آلاچیق باشند به طوری که بتوان در تمام فصول سال از آن بهره برد.

هم چنین کلبه های چوبی نمای زیباتری به باغ شما می دهند و در آن امکانات بیشتری برای افراد فراهم است مانند سرویس بهداشتی، فضای کوچک برای پخت و پز و … برخلاف تصور عامه ساخت کلبه های چوبی هزینه گزافی نخواهد داشت. برای ساخت کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا کافی ست به اندازه ی ساخت ساختمان های رایج هزینه کنید.


مزیت های وجود کلبه چوبی در محوطه باغ ویلا

امکان طراحی و ساخت در زمان کوتاه
امکان انتقال و جابه جایی کلبه ها
تنوع بسیار بالا در رنگ
هزینه مقرون به صرفه
نورپردازی متفاوت

 

انواع کلبه ی چوبی

کلبه چوبی مثلثی یا Aframe

یکی از انواع گوناگون کلبه های چوبی، کلبه های مثلثی شکل هستند که مناسب فضاهای کوچک و یا در جاهایی که درختان بلند وجود دارد، هستند. این کلبه ها برای افرادی که تمایل دارند تعطیلات اخر هفته و یا اوقات فراغت خود را بگذرانند گزینه مناسبی است.

بیشتر افرادی که تصمیم به ساخت کلبه ی چوبی گرفتند با دیدن تصاویر کلبه های A frame علاقه مند به ساخت کلبه ی چوبی شدند به دلیل طرح های فوق العاده و جذاب این نوع کلبه ها طرفداران زیادی دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کلبه چوبی مدرن

در بسیاری از رستوران ها و یا مراکز تفریحی درون شهری و برون شهری با بهره گیری از سبک سنتی و ترکیب آن با دکوراسیون مدرن اقدام به ساخت کلبه های چوبی می کنند تا با این کار حس دل انگیزی در محیط ایجاد کنند و اوقات خوشی را برای مشتریان خود فراهم کنند.

 

 

 

کلبه ی چوبی کودک

از دیرباز کودکان علاقه مند به خانه سازی بودند، یک فضای کوچک مثل خانه های چوبی درختی که در آن بازی کنند و یا به ماجراجویی های کودکانه بپردازند به همین دلیل مجموعه های تفریحی و مراکز خرید و پارک های بزرگ اقدام به ساخت زمین های بازی و همچنین خانه های چوبی کوچک کردند تا بتوانند فضای فرح بخشی برای کودکان و والدین آنها فراهم کنند

 

 

نکته حائظ اهمیت در ساخت کلبه ی چوبی ، حفظ دوام و کیفیت کلبه چوبی در طول زمان است به طوری که هنگام برف و باران آسیب نبیند و مقاومت کافی داشته باشد.ون چوب با به کاربردن تکنولوژی ساخت نوین در ساخت پروفیل های خانه چوبی این امر را امکان پذیر کرده است و تحولی بزرگ در حوزه ی ساخت و ساز کلبه  چوبی و ویلای چوبی ایجاد کرده است.


مراحل اجرای کلبه های سوییسی:


• برپا کردن قاب اصلی
• اجرای دیواره و سقف داخلی با لمبه
• اجرای زیرسازی دیواره بیرونی
• روکش پشم سنگ
• اجرای سقف شیروانی
• نصب تاسیسات مکانیکی و برقی و آبی

 

 

امروزه طراحان داخلی با ایده گرفتن از دکوراسیون های روستیک از چوب و سنگ در جا جای خانه  چوبی استفاده میکنند و با تلفیق این دو متریال طبیعی حس لذت بخش و انرژی مضاعفی به خانه های چوبی میدهند.در ساخت کلبه های چوبی نیازی به پروفیل های آهنی نیست ستون های خانه با استفاده از الوارهای چهارتراش بنا می شوند مانند گذشته های دور که در بیشتر روستاهای ایران از تیرک های چوبی به عنوان ستون استفاده میشد.


نورپردازی در کلبه های چوبی  براساس سلیقه مشتری است شما می توایند از هر رنگ دلخواهی برای نورپردازی داخل و بیرون کلبه ی خود استفاده کنیدو برای تناسب متریال از لوستر های چوبی در دکوراسیون خود بهره ببرید.

 

 

 

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما