VanChoob
vanchoob-safe-1

خانه چوبی یک ساختمان شگفت انگیز است!

چوب، این منبع طبیعی پایدار به لطف ویژگی های فراوان خود، رنسانس ناگهانی را تجربه می کند.

یکی از مزایای بزرگ چوب این است که برای رشد و برداشت درختان کار نسبتاً آسان است.

اما تنها و فقط اگر از قطع بی رویه جنگل ها اجتناب کنیم و به شیوه های مدرن جنگلداری احترام بگذاریم. قوانین اتحادیه اروپا روشهای ساخت سنتی خانه های چوبی را دوباره مورد استفاده قرار می دهد و ابزارهای جدید و موثری برای مقاوم ساختن خانه چوبی در برابر آسیب های آب و هوایی، دوام ( طول عمر ) و بیش از همه آتش سوزی ایجاد کرده است.

vanchoob-safe-2
خانه چوبی و آتش

وقتی صحبت از حفاظت در برابر آتش می شود، تیرهای چوبی جامد به همراه تیرهایی با قطر کافی ساخته شده از کامپوزیت چوب و چوب چند لایه می توانند به اندازه سازه های بتنی مسلح در جهنم های سوزان مقاومت کنند.

چوب دارای ویژگی های خاصی است که به آن اجازه می دهد پایداری خود را در حین و بعد از آتش سوزی حفظ کند. در واقع هنگامی که در معرض گرمای شدید قرار می گیرد یک لایه کربنی محافظ ایجاد می کند.

از این رو، شعله های آتش فقط می تواند به لایه بیرونی این مصالح ساختمانی حیرت انگیز آسیب برساند. حذف هوا به دلیل تشکیل کربن در سطح خارجی و همچنین چگالی مواد و دمای پایدار هسته ، از سوختن و فرو ریختن آن جلوگیری می کند.

توسعه دهندگان کشورهای پیشرفته از نظر تکنولوژی در سراسر جهان، از آن به عنوان یک ماده ایده آل برای ساخت سازه های بلند استقبال می کنند.

جای تعجب نیست که یکی از رهبران این روند کشوری است که از موقعیت پیشرو در تحولات اجتماعی برخوردار است و مقدار قابل توجهی چوب دارد: نروژ، جایی که بلندترین آسمان خراش چوبی جهان به تازگی تکمیل شده است.

vanchoob-safe-3

خانه چوبی از آب و هوا محافظت می کند

خانه های چوبی به عنوان افزایش ظرفیت ذخیره کربن درختان در جنگل ها عمل می کنند. هر متر مکعب مورد استفاده در خانه چوبی از انتشار یک تن CO2 جلوگیری می کند. هر درخت قطع شده فضایی برای درختان جدید ایجاد می کند که به نوبه خود به طور فعال CO2 را از هوا می گیرد. هر ساختمان ساخته شده از چوب به کاهش انتشار CO2 ناشی از تولید سایر مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن کمک می کند.

vanchoob-safe-4

چوب دوباره رشد می کند
در حالی که سایر مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز به طور فزاینده کمیاب می شوند، جنگل ها به طور مداوم در حال رشد هستند. جنگل های اتریش در هر ثانیه یک متر مکعب چوب تولید می کنند. اصل پایداری، که بیش از ۳۰۰ سال است در این کشور اجرا می شود، تضمین می کند که همیشه مقدار زیادی چوب وجود دارد. یک سوم رشد سالانه چوب در اتریش، چوب کافی برای تامین نیازهای سالانه حجم ساخت خانه های چوبی این کشور را تامین می کند.

vanchoob-safe-5

خانه چوبی یک عامل مهم اقتصادی است
استفاده از چوب به عنوان ماده اولیه بو مصالح ساختمانی و سوزاندن آن بلافاصله ارزش اقتصادی قابل تولید با این منبع محلی را افزایش می دهد. حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر در اتریش از صنعت جنگلداری و محصولات چوبی زندگی می کنند. این بخش همچنین با ساخت خانه چوبی مشاغل جدیدی را در مناطق روستایی ایجاد می کند.

vanchoob-safe-6

چوب یک مصالح ساختمانی بسیار پیچیده است
تحقیقات و توسعه فشرده در سالهای اخیر مواد جدیدی را بر پایه چوب تولید کرده است که راه را برای روشهای جدید ساختمانی هموار می کند. چوب چند لایه، یک محصول چوبی شامل چندین لایه چوب که به صورت عرضی روی هم قرار گرفته و به هم چسبیده اند، خانه چوبی را متحول کرده است و کلید استفاده از چوب در سازه های چند طبقه است. پانل های چوبی عظیم اغلب می توانند جایگزین اسلب بتن مسلح در پروژه های ساختمانی شوند.

چوب تنوع گسترده ای از طرح ها را ممکن می سازد
روشهای محاسبه و تولید مبتنی بر رایانه امکان طراحی کاملاً جدید را می دهد. همه چیز ممکن است، از سازه های پشتیبان وسیع تا خانه های چوبی و ساختمان های بلند. تعداد فزاینده ای از معماران مشهور، از جمله شیگرو بان و نورمن فاستر، از مزایای ساخت چوب استفاده می کنند. چوب را می توان قدیمی ترین مصالح ساختمانی در تاریخ بشریت دانست ، اکنون مترادف معماری مدرن و طراحی ساختمان شده است.

vanchoob-safe-7

چوب یک ماده ساختمانی فوق العاده و حیرت انگیز است.

 

 

برچسب ها:,

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما