VanChoob
vanchoob-woodenhouse-a1

آیا خانه چوبی بهتر از بتنی است؟

چوب و بتن هزاران سال است که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد و دلایل خوبی نیز وجود دارد.

هر دو مصالح دارای ویژگی هایی هستند که باعث جذابیت آنها می شوند.

در این مقاله، ما به بحث قدیمی بین چوب و بتن می پردازیم. اما قبل از اینکه به طور جدی وارد این بحث داغ شویم، چند نکته را باید در نظر داشته باشیم.
ما به عنوان متخصصان ساختمان، می دانیم که می توان از منظرهای مختلف به این سوال نگاه کرد، که در نهایت بر تفسیر شما از مزایا و معایب ذکر شده تأثیر می گذارد.

ما همچنین تمایز بین مزایای فوری و مزایای بلند مدت را برای شما تشریح می کنیم. به عبارت دیگر، مزایایی که یک ماده در دراز مدت ارائه می دهد ممکن است از معایبی که امروز تجربه می کنید بیشتر باشد.

بنابراین، هنگام خواندن این مقاله باید اولویت های خود را در نظر داشته باشید.

معایب بتن
گران تر
سنگین و حمل و نقل دشوار (اگرچه بتن سبک وجود دارد)
تنوع محدود
کندتر در ساخت

مزایای چوب
سبک و کار با آن آسان است
ارزان
یک منبع طبیعی (به راحتی در دسترس است، فرصت های امیدوار کننده ای را ارائه می دهد)

vanchoob-woodenhouse-a2

پایداری و محیط زیست
وقتی به چوب فکر می کنیم، اغلب یک مصالح ساختمانی طبیعی، پایدار و سازگار با محیط زیست را تصور می کنیم و از بسیاری جهات، چنین است. چوب دی اکسید کربن را ذخیره می کند که منجر به کاهش انتشار دی اکسید کربن به میزان ۲،۴۳۲ تن می شود (برابر با حرکت ۵۰۰ خودرو درجاده برای یک سال).

بتن اغلب به دلیل ناپایدار بودن مورد انتقاد قرار می گیرد زیرا منابع زیادی برای تولید نیاز دارد. سیمان، یکی از اجزای اصلی بتن که از بزرگترین عوامل جهان در انتشار گازهای گلخانه ای است.

vanchoob-woodenhouse-a3

کدام یک ایمن تر است: بتن یا چوب؟
مهم این است که ایمنی وجود دارد. چوب در برابر تهدیدات خارجی مانند آتش و زلزله بسیار ایمن است اینها می تواند موجب جلوگیری از آسیب به سازه و خطرات آن شود.

بتن یک ماده مقاوم و قوی است اما خطرات ایمنی را نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، در صورت فرو ریختن یک سازه بتنی، سقوط بتن می تواند به هر کسی که در این نزدیکی است آسیب جدی برساند.

همچنین، اگر سازنده و مشغول کار با بتن خشک یا مرطوب هستید، ممکن است سوزش چشم، بینی، گلو یا پوست را تجربه کنید. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض سیلیس، یک عنصر اصلی در بتن خشک، حتی می تواند مشکلات سلامتی بسیار جدی تری از جمله سرطان ریه را ایجاد کند.
اکنون که همه چیز را درباره خانه چوبی می دانید ، کدام را انتخاب می کنید؟

ساخت و ساز خانه سالها مرکز بحث های داغ بوده است. برخی معتقدند مزایای ساخت خانه چوبی بسیار بیشتر از مزایای ساخت با بتن است. مزایای خانه چوبی را بیان می کنیم.

vanchoob-woodenhouse-a4

ساخت خانه چوبی

ساخت خانه چوبی یکی از رایج ترین روش های ساخت و ساز برای خانه ها در سراسر ایالات متحده و بخش هایی از اروپا است و دلیل خوبی نیز دارد. در اغلب موارد، چوب سبک است و ساخت سریع و آسان را بدون دردسر اجاره ماشین آلات سنگین و تزریق نقدی زیاد امکان پذیر می کند.

خانه چوبی سریعتر ساخته می شود

خانه های چوبی را می توان بسیار سریعتر از خانه های بتنی ساخت. چوب نه تنها بسیار سبک تر از آجر است، بلکه در برخی موارد، کل خانه ها را می توان در یک کارخانه ساخت و به سادگی برای انجام مراحل نهایی ساخت و ساز به محل ساختمان منتقل کرد.

خانه چوبی مقرون به صرفه تر است
عموماً ساخت و ساز با چوب ۳۰٪ سریعتر است. چرخش سریعتر زمان به معنی هزینه کمتر از طرف شماست.

vanchoob-woodenhouse-a5

بازسازی خانه چوبی راحت تر است
افزودن ویژگی هایی مانند پنجره ها و درها به خانه های چوبی بسیار ساده تر و کم هزینه تر نسبت به سازه های بتنی است.

خانه چوبی عایق حرارتی خوب
بله، چوب رسانایی حرارتی ضعیفی دارد به همین دلیل است که عایق حرارتی خوبی در زمستان و تابستان می باشد. از آنجا که این ماده حاوی سلولهای پر از هوا است، داخل خانه چوبی در تابستان خنک و در زمستان گرم است.

از نظر صدا
اگرچه بسیاری از مردم معتقدند که چوب عایق صوتی ضعیفی در مقایسه با بتن است اما حقیقت این است که امواج صوتی را جذب می کند و از پژواک جلوگیری می کند. به همین دلیل است که بسیاری از سالن های کنسرت را فقط از چوب می سازند.

ساخت خانه های چوبی به سرعت در حال پیشرفت هستند. پروژه پیشنهادی در آمریکا وجود دارد که این ساختمان چوبی ۱۸ طبقه به یکی از بلندترین خانه چوبی جهان تبدیل خواهد شد.

برای کسب اطلاعت بیشتر و مشاهده نمونه پروژه ها با مهندسین ون چوب تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما