VanChoob
wooden house-e-1

کشورهای پیشرفته خانه های چوبی را ترجیح می دهند

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا تعداد زیادی از خانه ها در اروپا و آمریکا با چوب ساخته می شوند؟

آیا تعجب کرده اید که چرا از بتن یا فلز ساخته نشده است؟

 حتی ممکن است تعجب کنید که چرا با وجود مکرر بلایای طبیعی آمریکایی ها و اروپا ترجیح می دهند خانه های خود را با استفاده از چوب بسازند. اکثر کشورهای پیشرفته دیگر برای ساخت و ساز خود فلز یا بتن را انتخاب نمی کنند. این امر عمدتا به این دلیل است که این ماده ارزان تر و با دوام تر هستند.

wooden house-e-3

خانه های چوبی

چوب یکی از ویژگی های اصلی برای ساخت مسکن در این کشورها است. اگرچه مصالح مقاوم تری مانند آجر و بتن وجود دارد، اما خانه های چوبی همچنان عنصر مورد علاقه در بخش ساختمان آنها هستند. در این مقاله، ما قصد داریم به شما ۷ دلیل اینکه چرا آنها خانه های چوبی را ترجیح می دهند، بیان کنیم.

wooden house-e-4
منشا
در پایان قرن شانزدهم و آغاز قرن هفدهم، اروپایی ها، به ویژه انگلیسی ها، وارد آمریکای شمالی شدند که مجبور به ساخت خانه های بسیاری در زمان بسیار کوتاه شدند. استفاده از چوب ایده آل بود زیرا باعث می شد ساخت خانه سریعتر از سیمان و آجر باشد. خانه های چوبی به عنوان نیاز به ساخت سریع خانه ها شروع شد اما در نهایت تبدیل به یک مشخصه هویتی برای اروپایی ها و آمریکایی ها شد.

در دسترس بودن مواد
در این کشورها، جنگل های بزرگی وجود دارد که قطع درختان در آنها انجام می شود. به همین دلیل، پیدا کردن این مواد بسیار آسان است. کار با چوب ، تعمیر و مکان یابی آن نیز آسان است.

wooden house-e-5

اقتصاد
برگرفته از نکته قبلی، فراوانی چوب در این کشورها باعث می شود که قیمتها به میزان قابل توجهی کمتر از مواد مورد استفاده در سایر قاره ها، مانند آجر و سیمان باشد.

جا به جایی
مطالعات متعددی وجود دارد که نشان می دهد آمریکایی ها دارای میزان جا به جایی زیادی هستند. با ساخت خانه چوبی آنها می توانند خانه های خود را تا پنج بار تغییر مکان دهند. بنابراین ساخت خانه های چوبی به سرعت و مقرون به صرفه به آنها اجازه می دهد تا جابجا شوند. این جا به جایی زیاد، ساخت خانه ارزان را تشویق می کند.

کاهش مالیات
بسته به وضعیت ساخت خانه، مالیات بر خانه های چوبی می تواند بسیار کمتر از مالیات خانه هایی باشد که با سیمان و آجر ساخته شده اند.

wooden house-e-6

ساخت خانه چوبی آسان است

اگر ماهر هستید، می توانید یک خانه چوبی بسازید. چندی پیش، کیت های متعددی در بازار ایالات متحده وجود داشت که به مالک اجازه می داد خانه چوبی خود را بسازد. این بسته ها شامل همه چیزهایی بود که شما نیاز داشتید تا در چند ماه بتوانید مثلاً خانه ای در حومه شهر با هزینه بسیار کم بسازید. البته، شما باید بسیار ماهر و دانش معماری داشته باشید ،اما به طور خلاصه، کار با چوب بسیار ساده است.

آنها ایمن هستند
بر خلاف آجر، چوب یک ماده انعطاف پذیر است که می تواند در برابر زلزله های کم شدت یا گردبادهای سبک مقاومت کند. با این حال، در مناطقی که معمولاً از این نوع آب و هوای نامساعد رنج می برند، خانه ها دارای زیرزمین آجری هستند که می توان در آن پناه گرفت. اگر خانه در اثر گردباد یا زلزله آسیب ببیند، تعمیر آن ارزان تر است زیرا مصالح آن مقرون به صرفه است.

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما