VanChoob
vanchoob-wh-1

پرسش و پاسخ در مورد خانه چوبی

در این مقاله قصد داریم به پاسخ برخی از سئوالات شما عزیزان که بیشترین تکرار را داشته اند، بپردازیم. با ما همراه باشید.

آیا خانه چوبی امن است؟

بله خانه چوبی مانند ساختمان های دیگر با استفاده از اصول مهندسی و ساخت ساخته می شود و مورد اطمینان است و نگرانی بابت امنیت خانه ها وجود ندارد. پروفیل های چوبی ون چوب ضخامت بالایی دارند به همین دلیل از استحکام بالایی نیز برخوردارند.

چطور می شود یک خانه چوبی ساخت؟

ابتدا باید مدل مدنظر خود را (تیمبر یا A Frame) انتخاب کنید سپس با مشورت با معمار متخصص در این حوزه طرح اولیه خود را آماده کنید . طرح اولیه خانه چوبی به بخش فنی ارسال می شود و پس از بررسی با در نظر گرفتن نکات اجرایی و سازه ای طرح شما تصویب می شود. در گام بعدی قطعات چوبی طبق نقشه ها ی اجرایی برش داده می شود و بعد به محل پروژه حمل می شود و عملیات برپاسازی و مونتاژ خانه چوبی آغاز میشود.در پایان با نصب تاسیسات مکانیکی و برقی و کابینت و رنگ آمیزی پروژه شما به اتمام می رسد .

vanchoob-wh-2

آیا خانه چوبی در مقابل برف و باران مقاوم است؟

بله، با توجه به اینکه ضخامت قطعات چوبی ما قابل توجه است و در تولید آن ها از چندین لایه چوب استفاده شده است در مقابل برف و باران مقاوم است .

آیا می توانم در محیط های مرطوب خانه چوبی بسازم؟

بله، با استفاده از رنگ های مقاوم که بر روی دیوارهای چوبی زده می شود،چوب ها  را نسبت به رطوبت مقاوم می کند.

تاریخچه خانه چوبی از کجا شروع شد؟

قبل از انقلاب صنعتی چوب اصلی ترین مصالح در حوزه ی ساخت و ساز بود. در ایران اولین دست سازه های چوبی در کتیبه های شوش کشف شد. معماران ایرانی در دوره های مختلف از چوب به عنوان تزیین خانه یا پوشش سقف ها و یا منبت کاری بر روی درها و پنجره ها و… استفاده می کردند.

تفاوت خانه چوبی با ساختمان های دیگر چیست؟

در ساخت اسکلت چوبی از ملات استفاده نمی شود. سرعت اجرای سازه چوبی بیشتر از اسکلت بتنی و فولادی است. خانه چوبی بر خلاف دیگر ساختمان ها قابل انتقال است .قطعات چوبی خانه چوبی در صورت تمایل به قیمت روز به فروش می سد و تخریب نمی شود.احساس آرامش بیشتری در خانه چوبی حکم فرماست.خانه چوبی باعث انتشار انرژی های طبیعی و مثبت می شود .

آیا خانه چوبی نشست میکند؟

انبساط و انقباض سازه های چوبی ناچیز است دقیقا به همین دلیل در گذشته از خانه چوبی استفاده می کردند.

نحوه ی عایق بندی خانه چوبی چگونه است؟

سازه های چوبی عایق گرما و سرما هستند به دلیل اینکه ضریب انتقال حرارت چوب کم است و ذاتا عایق است بنابراین در دیوار های ساختمان از هیچگونه مصالح دیگر استفاده نمی شود تنها برای سقف خانه چوبی از عایق بندی استفاده می شود.

از چه چوبی برای ساخت خانه ها استفاده می شود؟

برای ساخت خانه چوبی از بهترین چوب های وارداتی که فرآوری شده اند استفاده می شود.

از چه سقفی برای ویلا چوبی استفاده کنم؟

برای پوشش سقف ویلای چوبی می توان از ورق های گالوانیزه طرح سفال که در رنگبندی و طرح های گوناگون موجود است، استفاده کرد. خوشبختانه تنوع مصالح در پوشش سقف خانه چوبی زیاد است شما می توانید هر کدام از سقف های شینگل، آردوواز،آندوویلا، تایل سنگریزه ای، روف تایل و… برای ویلای خود انتخاب کنید.

فونداسیون خانه چوبی به چه صورت است؟

برای اجرای خانه چوبی نیاز به یک سطح آماده داریم. به دلیل اینکه سازه ی چوبی جز اسکلت های سبک است نیازی به فونداسیون های عمیق یا گستره ندارد بنابراین با کرسی چینی حدودا ۵۰-۷۰ سانتی متر می توان فونداسیون خانه چوبی را اجرا کرد .

آیا خانه چوبی نیازمند شاسی کشی است؟

خیر برای اجرای خانه چوبی نیازی به شاسی کشی نیست . در واقع از هیچ متریال دیگری جز چوب برای احداث خانه استفاده نمی شود.

چه مجوزهایی برای ساخت خانه چوبی نیاز است؟

تاکنون مجوز خاصی برای ساخت کلبه چوبی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی تعریف نشده است .نحوه عملکرد نظام مهندسی در شهر های مختلف نیز متفاوت است بسته به اینکه محل اجرای کلبه چوبی کدام استان باشد قبل از ساخت خانه چوبی از نظام مهندسی استان و شهرداری استعلام بگیرید .

آیا می شود خانه چوبی را جابه جا کرد؟

بله، سازه چوبی را میتوان از هم جدا کرد چون بین قطعات چوبی هیچ ملاتی استفاده نمی شود .

آیا می توان از در و پنجره چوبی استفاده کرد؟

بله، هم میتوان از در و پنجره چوبی برای خانه استفاده کرد و هم پنجره های یو پی وی سی. برای در ورودی بهتر است از درب های تمام چوب و ضد سرقت استفاده شود. و برای درب اتاق ها و سرویس های بهداشتی از درب های hdf می توان استفاده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما