VanChoob

آیا می دانید کدام درختان برای ساخت خانه چوبی مناسب هستند؟

الوارهای چوبی ون چوب از چوب صنوبر و کاج روییده در جنگل های سیبری تولید می شوند.

چوب درختان مخروطی به دلیل داشتن رزین زیاد مقاومت بالایی دربرابر عوامل حارجی و اسیب های دیگر دارد.

بیشترین رشد درختان در فصل تابستان رخ می دهد.

به همین خاطر این درختان حلقه های رشد باریکی دارند و برای صنعت چوب و ساختمان های چوبی بسیار مفید هستند.

شرکای برون مرزی ون چوب دارای به روز ترین امکانات مخصوص برش چوب در روسیه هستند ، بنابراین کیفیت الوارهای خانه های چوبی ما بسیار بالاست.

 

چوب صنعتی

همین حالا شروع کنید و خانه ی رویایی خود را تصور کنید.

 

چوب صنعتی

 

ون چوب تیرهای چوبی تیمبر و لاگ را مطابق با استاندارد کیفیت اروپایی EN 14080 . با طولی تا ۶m ، ضخامت تا ۴۰ سانتی متر و ارتفاع تا ۲۰۰ سانتی متر تولید می کند .

چوب صنعتی

 

از این قطعات تولید شده در مواردی نظیر ساخت و سازهای شهری و تفریحی نظیر کلبه ، حمام ، سونا و منازل چوبی مانند ایوان ها ، سایبان ها ، انبارها و محوطه حیوانات خانگی همچنین در طراحی فضای سبز گلدان ها ، پل ها ، سکوهای روباز و سایر موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرند .

۵ دلیل بر شایستگی ون چوب

چوب صنعتی

 

بهره گیری از متخصصین صنایع چوب بهترین دانشگاه های کشور

بهره گیری از نیروهای اجرایی خبره جهت ساخت و مونتاژ خانه ها و کلبه های چوبی

الوار چند لایه

 

جنگل های سیبری


کدام درختان برای ساخت خانه چوبی منناسب هستند؟

چوب های منطقه سیبری دارای شهرت جهانی است!

خانه های الوار چند لایه چوبی ون چوب منحصراً از چوب صنوبر و کاج تولید می شوند. این چوب ها با جدیدترین امکانات از جنگل ها برداشته می شوند و تحت مراقبت به محل مورد نظر ارسال می شود که بالاترین کیفیت مواد را تضمین می کند.

ویژگی های اصلی تیمبر شمالی عبارتنداز:

دارای گره های کوچک ، رطوبت پایین و چیدمان پیوسته حلقه های رشد.

به همین خاطر دارای استحکام و چگالی بالایی است.

و پس از پردازش طی فرآیند تولید، یک الوار چند لایه چوبی منحصر به فرد را تحویل می دهد .

کیفیت داخلی ، زیبایی و بافت چوب طبیعی زیبایی چشم گیری به خانه می دهد.

الوار چند لایه

 

  • یک متر مکعب چوب خشک ۵۲۰ کیلوگرم وزن داردکه در مقایسه با سنگ تراشیده شده آجری سه برابر سنگین تر است. به همین دلیل هزینه های حمل و بارگیری را به شدت کاهش می دهد وباعث تسریع عملیات ساخت می شود.
  • در جهت طولی قدرت انبساط چوب ۸۰-۹۰ N/mm2 است . بنابراین ، مقاومت کششی خاص (چگالی نسبی) چوب در امتداد الیاف تقریباً سه برابر بیشتر از فولاد است.
  • ضریب قابلیت ارتجاعی چوب دو برابر کمتر از فولاد است و تقریباً یک سوم سختی بتن است.
  • در فرآیند ساخت و ساز خانه چوبی ، به منظور دستیابی به مقاومت سازه ، با سازه ی فولادی مشابه ، ۲٫۵-۳ برابر چوب کمتری لازم است. بنابراین چوب از مقاومت بالا با خاصیت ارتجاعی خوب و وزن کم برخوردار است و خصوصیات ساختاری بهتری نسبت به مصالح ساختمانی دیگر نظیر فولاد و بتن دارد.

تفاوت ویژگی های چوب نرم ، یعنی کاج و صنوبر :

الوار چند لایه

 

کاج شمالی :
بافت چوب کاج از نظر سختی ، چگالی ،تنوع، خاصیت ارتجاعی ، استحکام ، مقاومت در برابر تأثیرات مختلف بیولوژیکی و رزینی بودن متفاوت است.
درختان کاجی که در مناطق شمالی بخش اروپایی روسیه رشد می کنند ،تنه های بسیار قوی دارند . چوب درختان شمالی در مقایسه با چوب شاه درخت قفقازیبه لحاظ استحکام تنه فقط اندکی کمتر از شاه درخت قفقازی است . همچنین خاصیت رزینی بودن چوب کاج شمالی برای مقاومت در برابر شکل گیری و رشد قارچ بسیارحايظ اهمیت است.

الوار چند لایه

 

صنوبر شمالی:
جنگل های صنوبر ۱۶٫۵٪ از کل پوشش جنگلی را شامل می شوند و به طور کلی در مناطق شمالی روسیه رشد می کند . چوب این درختان مخروطی سبک (۴۶۰ کیلوگرم پوند) و نرم است و تعداد زیادی گره پراکنده دارد که سختی بیشتری نسبت به چوب اطراف خود دارد. چوب صنوبر دارای مقدار رزین کمتری است درنتیجه قابلیت شکل دهی بیشتری دارد و نسبت به کاج بهتر خم می شود بنابراین بهترین چوب برای تولید الوارهای چند لایه محسوب می شوند. بافت چوب صنوبر بسیار سبک تر و یکنواخت تر از کاج است.

زیبایی شناسی جنگل شمالی در خانه شما:

امروزه بیشتر مردم دوست دار خانه های ساخته شده از چوب طبیعی که بوی جنگل را می دهد،هستند. در این راستا ، تیمبر چند لایه تولید شده از چوب صنوبر و کاج یک امتیاز بزرگ محسوب می شود چون با گذشت سالها ، فیتونسیدهای شفابخش را آزاد می کند ، که تأثیر مثبتی بر سلامتی ساکنان خانه دارد. بر خلاف صنوبر ،کاج رایحه برجسته تری دارد ، حتی چوب لاک زده آن ، خانه را از رایحه جادویی درخت پرمی کند و رزین موجود در ان به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل می کند.

ساختار چوب کاج رنگارنگ است و دارای رنگی مایل به زرد است که با گذشت زمان قرمز می شود. پس هنگام لاک زدن چوب ، رنگ ایده ال به دست می اید. اما چوب صنوبر که رنگ آن کمرنگ تر است . بافت یکنواخت تری دارد و آثار رویه برداری روی آن کمتر دیده می شود.

با توجه به خواص بی نظیر چوب های صنوبر و کاج بخش شمالی منطقه کیروف ، ما در ون چوب از چوب لمینت شده ی درختان شمالی صنوبر و کاج به عنوان تیرو ستون برای ساخت و ساز خانه های چوبی و کلبه های چوبی استفاده می کنیم.

 

در صورت داشتن هر گونه سوال و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید


فرم تماس با ما

تماس با دفتر ایران

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما