VanChoob
vanchoob-h-1

طول عمر خانه ی چوبی چقدر است؟

از چه چوبی برای ساخت خانه چوبی استفاده می شود؟

چوب از جمله مصالحی است که از دیرباز مورد استفاده بشر قرار گرفته است ، چوب در طول قرن ها به شکل های گوناگون اعم از سلاح، ابزار، ظرف و ظروف، درب و پنجره ، ستون، میزو صندلی مود استفاده قرار گرفته است.
امروزه بخش وسیعی از چوب تولید شده در جنگل های دنیا در بخش ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد .چوب ابتدا با ساخت درب و پنجره های چوبی و یا استفاده از ستون های چوبی در ساختمان های کوتاه وارد صنعت ساختمان شد.

امروزه از چوب برای ساخت خانه ی استفاده می شود. چون این ماده ی طبیعی ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر مصالح متمایز می کند.

vanchoob-h-2

عمر خانه ی چوبی

هر ساختمانی که ساخته می شود طول عمر مفیدی دارد به طور میانگین طول عمر مفید خانه های با اسکلت بتنی و فولادی ۵۰ ساله است ساختمان های چوبی نیز از این قضیه مستثنا نیستند. در ادامه به بررسی طول عمر مفید خانه چوبی خواهیم پرداخت.

بررسی چوب به عنوان یک ماده طبیعی

چوب یک ماده ی ناهمگن است که از عناصر کربن، اکسیژن، هیدروژن، خاکستر، ازت تشکیل شده است. بافت چوب درختان مختلف متفاوت است که از این نظر آن ها را از هم متمایز می کند به همین دلیل است که نوع چوب مصرفی در صنایع مختلف، متفاوت است.

مثلا در صنعت مبلمان از چوب راش و گردو در تولید وسایل ورزشی از چوب افرا و از چوب چنار، توت، نارنج و…برای معرق کاری استفاده می شود. ما در خانه چوبی برای ساخت خانه ها از چوب های سوزنی برگ استفاده می کنیم.

vanchoob-h-3

از چه چوبی برای ساخت خانه چوبی استفاده می شود؟

خانه های چوبی از چوب درختان صنوبر و کاج تولید می شود. چوب های سوزنی برگ مناسب ساخت خانه ی چوبی هستند به دلیل اینکه حلقه های رشد نازکی دارند و درصد رزین آن ها بالا است. ما در خانه چوبی چوب ها را در ابعاد مختلف (ضخامت ۵ – ۱۲ سانتی متر) مطابق با استانداردهای اروپایی EN 14080 تولید می کنیم .

جنس چوب ، نحوه ی اتصال آن و اجرای مناسب همگی از عوامل تاثیر گزار در طول عمر خانه چوبی است .ما در خانه چوبی در هر مرحله کیفیت چوب ها را کنترل می کنیم .

ما تمامی مراحل را در نرم افزار مدلسازی می کنیم تا از بروز مشکلات اجرایی در حین نصب جلوگیری کنیم .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما