VanChoob
van-choob-105

طراحی و ساخت خانه چوبی

ساخت خانه چوبی و طراحی داخلی و خارجی آن، بسیار متنوع و گسترده است.

به این دلیل برای طراحی و ساخت خانه چوبی باید فاکتورهایی از جمله: موقعیت جغزافیایی محل ساخت خانه چوبی، نیاز و سلیقه صاحب خانه، میزان هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت خانه چوبی و …. را در نظر داشته باشیم.

van-choob-106چوب نسبت به دیگر مصالح ساختمانی، حس بسیار متفاوتی را ارائه می دهد و برای ساخت و سازهای جدید که احساس گرما و جذابیت در معماری مد نظر می باشد، بسیار ایده آل است و مورد استقبال قرار گرفته است.

ساخت خانه چوبی

خانه چوبی صدها سال است که یکی از قدیمی ترین ساخت و سازهای ساختمان برای بشر بوده است و جزئی از تاریخ است. طرح های خانه چوبی امروزی از مدولار و متحرک تا مجتمع های مسکونی و برج ها، بسیار تنوع دارند و جای خود را حتی در انبوه سازی مسکن به خوبی باز کرده اند.

van-choob-107

امروزه استرس یکی از بزرگ‌ترین علل مشکلات سلامتی است که باعث اختلال تمرکز و اضطراب شدید است. یکی از راهکارهای مبارزه با این موضوع، استفاده از اصول طراحی بیوفیلیک در ساخت خانه یا ساختمان های اداری است تا افراد در محیط کار و زندگی استرس کمتری را تجربه کنند.

طراحی خانه چوبی

طراحی و ساخت خانه چوبی از طریق تکنیک های مختلف، نه تنها در تاریخ، بلکه در خط مقدم معماری و طراحی قرار دارند. یکی از روش های ساخت خانه چوبی، طراحی بیوفیلیک یا ترکیب طبعیت با معماری است که با توجه به ذات روحی و جسمی انسان ها که نیازمند ارتباط با طبیعت است، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

van-choob-112

این سبک طراحی شامل گنجاندن عناصر طبیعی در ساختمان مثل: منظره طبیعت، نور خورشید، گیاهان، آب و مواد طبیعی مانند چوب است. طبق تحقیقات اخیر در آلمان، وقتی از چوب در ساخت ساختمان استفاده می کنیم، استرس را کاهش می دهد و راحتی را برای ساکنین به ارمغان می آورد. حتی فشار خون را کاهش دهد.

ارتباط و لذت بردن ذاتی انسان ها از طبیعت و مواد طبیعی مانند چوب، پدیده ای است که به عنوان بیوفیلی شناخته می شود. رنگ، خطوط و نقش، سه ویژگی بصری و اصلی چوب هستند که دلیل تمایل بسیاری از ما برای ساخت خانه چوبی می باشد.

van-choob-108

مطالعه پاسخ تنفسی و ضربان قلب در میان شرکت کنندگانی که در یک خانه چوبی می خوابیدند، بهبودهای فیزیولوژیکی قابل توجهی را نشان داد. یکی دیگر از طرح های خانه چوبی، مدولار است. طرح مدولار خانه چوبی سبب شده است چندین خانواده بتوانند در کنار یکدیگر زندگی کنند.

به دلیل افزایش قیمت مسکن و کمبود نیروی کار، طراحی و ساخت خانه چوبی مدولار بعنوان مشوق های دولت برای مسکن پایدار و مقرون به صرفه، مورد توجه قرار گرفته است و محرک های اصلی رشد و تقاضای بالای خانه های چوبی مدولار شده است.

van-choob-109

ساخت خانه چوبی مدولار مزایای بسیاری دارد، از جمله، کارایی و مقرون به صرفه بودن است. گزارشی از سایت معماری معتبر نشان داد که سیستم های مدولار می توانند ساخت و ساز را تا ۵۰٪ سرعت بخشیده و هزینه ها را تا ۲۰٪ کاهش دهند.

طراحی خانه چوبی مدولار همچنین امتیاز سبز را برای استفاده از مصالح سبز، پوشش های محکم ساختمان، کاهش ضایعات و شیوه های نوآورانه ساختمان به دست اورده است.

یکی از بزرگترین پروژه های مسکن چندخانواری مقرون به صرفه که با بودجه عمومی در واشنگتن ساخته شد، خانه های چوبی مدولار بود. این پروژه خانه چوبی مدولار، چهارده خانه ۲ خوابه و چهار آپارتمان ۳ خوابه برای خانواده های کم درآمد و جانبازان فراهم کرد.

van-choob-110

این خانه‌های چوبی مدولار و کارآمد در انرژی، به‌ طور مناسب مقیاس‌بندی شده‌اند تا با استایل و تراکم محیط اطرافشان مطابقت داشته باشند.

سخن در مورد انواع طراحی و ساخت خانه چوبی بسیار است و در این مجال نمی گنجد. برای انتخاب درست در طراحی و ساخت خانه چوبی باید با متخصصان این حوزه مشورت کرد.

van-choob-111

برای اطلاعات تخصصی بیشتر و مشاوره رایگان، با مهندسین ون چوب تماس حاصل فرمایید.

برای الهام گرفتن از طرح های خانه های چوبی، به وبسایت ما به نشانی Vanchoob.com مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما