VanChoob

سازه های چوبی در جهان

سالهاست که در سراسر دنیا به خصوص در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی و کانادا خانه های چوبی را برای زندگی و سکونت انتخاب کرده اند.


زندگی در خانه های چوبی آنقدر جذاب است که در ایران نیز رشد چشم گیری در سالیان اخیر داشته است.زندگی همراه با آرامش به دور از دغدغه و هیاهوی فضای شهری یک رویای شیرین برای همه ی انسان هاست. در این بین علاوه بر ساختمان های چوبی مسکونی سازه های چوبی دیگری وجود دارند که به دلیل نوع معماری و پیچیدگی که در طرح و نقشه خود دارند در جهان سناخته شده هستند.
امروزه انسان در سراسر جهان با به کارگیری تکنولوژی و صنعت دست به ساخت سازه های چوبی جدید زده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند نمونه از بهترین سازه های چوبی جهان آشنا کنیم.


جذاب ترین سازه های چوبی جهان


در طول تاریخ سازه های چوبی بسیاری وجود دارند که به دلیل معماری خاص و سبک منحصر به فرد خود شهرت جهانی دارند. این سازه های چوبی توسط برترین معمارها ساخته و طراحی شده است. معماران با تجربه و خبره قادر هستند با ترکیب مصالح و قالب های خاص آثار بی نظیری را خلق کنند. برخی از این آثار تبدیل به جاذبه های گردشگری شده اند که همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

 


ساختمان چوبی ایسترندپارکن


ساختمان ایسترندپارکن یک ساختمان مسکونی ۸ طبقه است که در نوع خود بی نظیر است و از معماری ویژه ای برخوردار است این ساختمان چوبی یکی از برترین سازه های چوبی جهان است که توسط یکی از با تجربه ترین گروه های معماری وین گاردس طراحی شده است. این ساختمان تماما از اسکلت چوبی ساخته شده است برای ساخت نما های بیرونی از چوب سدورس استفاده شده است. و همچنین تمامی مصالح مورد استفاده نیز دارای مقاومت ویژه ای هستند.

 


پل چوبی آناکلیا


پل آناکلیا در کشور گرجستان بر روی رودخانه اینگوری احداث شده است که یکی از زیباترین سازه های چوبی به شمار می آید. جالب است بدانید پل آناکلیا به طول ۵۰۴ متر که بلندترین پل قاره ی اروپا است، یک پل چوبی است. شاید عجیب به نظر برسد اما این نشانه ی قدرت فوق العاده و استحکام چوب به عنوان مصالح ساختمانی است که کمتر به آن توجه شده است. این سازه ی چوبی در سال ۲۰۱۲ با استفاده از الوارهای مستحکم بلوط طراحی اجرا شده است. برای زیبایی و جذابیت بیشتر از ماده ی شیمیایی پلی کربنات نیز استفاده شده است. این پل چوبی یکی از جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شود.

 

 

گوی علم و نوآوری


یکی از جاذبه های گردشگری ژنو گوی علم و نوع آوری است که یک سازه ی چوبی منحصر به فرد است در این سازه چوبی که متشکل از چند طبقه است، طبقه اول نمایشگاه دائمی برگزار می شود. امروزه این گوی چوبی جزء زیباترین جاذبه های دیدنی این شهر به شمار می آید که کانون توجه بساری از معماران است.

 



فرودگاه جکسون هل


فرودگاه جکسون هل هر ساله مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا است. این سازه ی چوبی در شهر جکسون هل در یکی از ایالات آمریکا بنا شده است. این فرودگاه جزء یکی از جذاب ترین سازه های چوبی جهان به شمار می آید که شهرت فراوانی دارد. این فرودگاه تماما از چوب ساخته شده است که همین موضوع باعث کاهش هزینه ها شده است.همانطور که در تصویر می بینید نمای این فرودگاه بیشتر شبیه خانه های چوبی ییلاقی است.

 

 

 

مترو پل پاراسل


مترو پل پاراسل یک سازه ی چوبی متفاوت است. حجم این سازه از ورق های چوبی ساخته شده است.این سازه ی چوبی که از بالا شبیه قارچ است در بیشتر میدان های اسپانیا دیده می شود. این سایه بان های چوبی یکی از معروف ترین سازه ی چوبی شهر سویا است که حدودا ۲۶ متر است و دارای یک فضای باز عمومی است که برای رویداد های مختلف استفاده می شود که از بالای آن تمام شهر قابل مشاهده است و همین امر موجب جذب گردشگر می شود.

 

 

 

 

 


کلیسای کنارویک


کلیسای کنارویک در روستایی نزدیک نروژ ساخته شده است.چوب مورد استفاده در این سازه از جنس کاج است. این سازه هرمی شکل است و در ساخت آن تماما از چوب استفاده شده است. تمامی لوازم موجود در این کلیسا نیز از جنس چوب است که زیبایی آن را دو چندان می کند و با شرایط آن اقلیم سازگار است. این کلیسا یکی از جاذبه های گردشگری روستای کنارویک است که همواره مورد بازدید علاقه مندان است.روستای کنارویک با وجود این سازه چوبی زیبا همواره مورد بازدید گردشگران از سراسر جهان قرار دارد.


 

 

 

 

 

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما