VanChoob
van-choob-100

دوام خانه چوبی

خانه چوبی با رویکرد مناسب به ساختمان می تواند ۱۰۰-۱۵۰ سال دوام داشته باشد.

فناوری خانه چوبی

فناوری های پیشرفته در تولید چوب اجازه می دهد تا از بسیاری از فرآیندهای منفی از جمله: پیچ خوردگی، ترک خوردن، پوسیدگی، تغییر رنگ جلوگیری شود. به عنوان مثال: خشک کردن فنی چوب این امکان را فراهم می کند تا برای خانه چوبی یک مصالح ساختمانی قوی داشته باشیم.

van-choob-101

هنگامی که اکثر مردم کلمه “دوام” را در رابطه با چوب می شنوند، بلافاصله به توانایی و مقاومت آن در برابر فرورفتگی و خراش فکر می کنند. در صورتیکه موضوعی که بیشتر حائز اهمیت است، نیروهای عنصری و طبیعی است که باعث پوسیدگی می شوند.

مزیت زیست محیطی خانه چوبی

چوب زیست محیطی ترین مصالح ساختمانی است که دارای جذابیت و زیبایی است. تعداد زیادی از مردم معتقد هستند که خانه چوبی نماد گرما و راحتی است. چوب می تواند یک خانه معمولی را تبدیل به مکانی جذاب برای خانواده و دوستان کند.

مزیت دیگر این است که یک خانه چوبی کاملاً با محیط اطراف هماهنگ است. چوب ارزان تر از سایر مصالح ساختمانی است. یکی از مواردی که نقش تعیین کننده ای در دوام خانه چوبی دارد، پوشش آن با لاک و مواد رنگ است.

van-choob-102

اگر خانه چوبی را با قارچ کش ها ( وسایلی که چوب را از تخریب قارچ محافظت می کند ) پوشانده شود، پوسیدگی، باران و برف هیچکدام تهدیدی برای خانه چوبی نخواهند بود. چوب چند لایه در برابر اثرات محیطی بسیار مقاوم است و برای ساخت خانه چوبی با دوام بسیار مفید است.

پوشش و فرآوری مناسب چوب با ترکیبات خاص، به خانه چوبی اجازه می دهد تا سالها با دوام و در امنیت باشد. علاوه بر این، چنین ترکیب‌هایی ویژگی‌ها و مزایای اکولوژیکی یک خانه چوبی را بهبود می بخشد و بر زیبایی آن می افزاید.

به دلیل استفاده سنتی از آجر، بتن و فولاد است که تصور غلطی در برخی جوامع نسبت به دوام خانه چوبی وجود دارد. اولین چیزی که باید بدانید این است که ساخت خانه چوبی در سال های اخیر بسیار تکامل یافته و بهبود یافته است. با این حال، باید در نظر داشته باشیم که امروزه خانه‌های چوبی بسیاری با عمر صد ساله در شرایط عالی قرار دارند.

نکته مهم این است که ظهور قارچ تنها زمانی امکان پذیر است که رطوبت بیش از ۲۰% باشد. بنابراین، علاوه بر انتخاب فرآوری مناسب چوب، باید به جزئیات ساخت و ساز خانه چوبی نیز توجه کرد تا در معرض حداقل رطوبت قرار گیرد.

به عنوان مثال توصیه می شود حتی الامکان ستون های چوبی ایوان ها و نمای بیرونی با زمین تماس مستقیم نداشته باشند. سر تیرها باید روی دیوارها با امکان رطوبت توسط مویینگی و … هوادهی شود.

یکی از دلایلی که ساخت خانه های چوبی رونق جدیدی را تجربه می کند، به معماری زیستی و توجه به محیط زیست مربوط می شود. در میان این مزایا، ساخت خانه چوبی می تواند ارزان تر باشد، به ویژه خانه های چوبی مدولار یا پیش ساخته.

van-choob-104

ون چوب این امکان را به شما می دهد تا خانه هایی با مصرف انرژی حداقلی نزدیک به صفر داشته باشید، به این معنی که هزینه های گرمایش، تهویه مطبوع و حتی برق تا حد صفر کاهش می یابد. همه مزایای یک خانه چوبی خوب را می توان در ون چوب یافت.

برای کسب اطلاعات تخصصی بیشتر با مهندسان ما در ون چوب تماس حاصل فرمایید.

همچنین برای مشاهده نمونه پروژه های ون چوب به وبسایت ما به نشانی Vanchoob.com مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما