VanChoob
van-choob-130

انواع خانه چوبی

خانه چوبی در طرح ها و اندازه های مختلف ساخته می شود.

تنوع خانه چوبی از نظر طرح و ابعاد به اندازه سلایق مردم جهان است، چرا که مصالح ساختمانی مثل جوب، آنقدر در طراحی انعطاف دارد که می تواند با هر سلیقه ای منطبق شود.

اما در این مقاله سعی می کنیم تعدادی از طرح های شاخص خانه های چوبی را برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، بررسی کنیم.

van-choob-131

عصر طلایی خانه چوبی در معماری

در حال حاضر چوب یکی از مصالح ساختمانی بسیار شیک است. زیست محیطی، طبیعی، بادوام است و از آزمون دوام در طول سالیان، روسفید و سربلند بیرون آمده است. به همین دلیل است که خانه های چوبی به طور فزاینده ای محبوب شده اند.

خانه های چوبی برای بسیاری از افراد گزینه ای ارزان تر، سریع تر و بسیار عالی هستند. آنها می توانند با صرف هزینه ای که با بودجه شان همخوانی داشته باشد، رویای خود را تحقق بخشند و از داشتن یک خانه چوبی زیبا همراه خانواده خود لذت ببرند.

van-choob-132

خانه های چوبی پیش ساخته

اجزاء خانه های چوبی پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند. آنها به محل ساخت خانه چوبی منتقل می شوند و بر روی فونداسیون بتنی یا … ساخته شده توسط تیم سازنده، نصب و اتصال عناصر پیش ساخته انجام می شود. اجزاء خانه چوبی پیش ساخته به درستی عایق بندی می شوند و برای چندین دهه دوام می آورند.

خانه های چوبی پیش ساخته از این نوع به سرعت ساخته می شوند، در مقایسه با خانه هایی که از آجر یا بتن ساخته شده اند هزینه بسیار کمتری دارند و امروزه به طور فزاینده ای از آنها استقبال می شود. به عنوان مثال، ساختار خانه چوبی پیش ساخته می تواند ۴۰٪ کمتر از یک سازه بتنی هزینه داشته باشد.

خانه های چوبی مدرن

برای بهره وری انرژی در ساختمان است که باعث کاهش ردپای اکولوژیکی ساختمان می شود. خانه های چوبی از این نوع نشان دهنده مدرن ترین نسخه خانه های چوبی است.

خانه های Passive به گونه ای ساخته می شوند که تا حد امکان سازگار با محیط زیست و اقتصادی باشند. با کمک فن آوری های روز، جوانان طبقه متوسط جامعه با توجه به زمانی که در آن زندگی می کنیم، این نوع از خانه های چوبی که پایدار هستند را انتخاب می کنند.

van-choob-136

خانه های چوبی کوچک متحرک ( قابل حمل )

این نوع خانه های چوبی بر روی شاسی ساخته می شوند و توسط وسایل نقلیه ای که می توانند تا ۳٫۵ تن را بکشند قابل یدک کشی هستند.

این نوع خانه چوبی بسته به مدل انتخابی و ترجیحات مشتری بین ۴ تا ۷ متر طول دارند. در مورد ارتفاع، آنها حدود ۴ متر ارتفاع و ۲٫۵ متر عرض دارند.

خانه های چوبی متحرک دارای فضاهای باز هستند که تنها فضای مجزا حمام است. عایق خوبی دارند و هم در تابستان و هم در زمستان قابل استفاده هستند.با این حال، اغلب، خانه چوبی متحرک انتخاب مشتریانی هستند که خواهان داشتن یک خانه برای تعطیلات هستند.

van-choob-133

خانه چوبی جنگلی

این نوع خانه چوبی از سالها پیش بیشتر در شمال کشور و از کنده های چوبی ساخته می شوند. آنها با استفاده از پردازش هیدرولیک پوست کنده می شوند و از طریق سوراخ کاری و اتصال، بدون استفاده از لوازم جانبی فلزی مونتاژ می شوند.

از عایق های طبیعی در قسمت های مشترک استفاده می شود، به طوری که خانه های چوبی ساخته شده از کنده درخت، کاملا عایق بندی شده اند.

van-choob-134

خانه های چوبی از این دست، بسیار مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند و نگهداری آنها نیاز به کار زیادی ندارد. از دیگر مزایای خانه چوبی جنگلی می توان به ظرفیت بالای ذخیره گرما و درجه رطوبت پایین تر اشاره کرد، با توجه به اینکه چوب رطوبت را جذب می کند.

علاوه بر این، اتصالات عالی و ساختارهای عظیم مواد، مقاومت بالایی در برابر زلزله و سایر بلایای طبیعی ارائه می دهند.

van-choob-135

برخی دیگر از انواع خانه چوبی:

خانه چوبی با نمای شیشه ای

خانه چوبی با فریم A معروف به خانه چوبی سوئیسی ( A-frame )

خانه چوبی کلاسیک

کلبه چوبی

و حتی خانه های چوبی چند طبقه و بلند مرتبه

van-choob-137

ایده های زیادی برای طراحی انواع خانه چوبی بر حسب سلیقه و نیاز کارفرما وجود دارد. در این مجال به تعدادی از آنها اشاره کردیم.

خانه چوبی دروازه ورود به تعطیلات رویایی است.

van-choob-138

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص انواع خانه چوبی، هم اکنون با مهندسان با تجربه ما در ون چوب تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱۲۶۷۵۳۷۱۶

۰۲۱۲۶۷۵۳۳۴۵

۰۹۳۵۶۹۱۱۲۳۴

نمونه پروژه های اجرا شده توسط مجموعه ون چوب، در وبسایت ما به نشانی Vanchoob.com قابل مشاهده می باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

شبکه های اجتماعی

کلیه حقوق سایت محفوظ و مربوط به ون چوب می باشد.

طراحی و پشتیبانی : باسط وب

021 26753716 - 021 26753345

09356911234

فرم تماس با ما